marți, 8 mai 2012

În Nord-Est, la Dorohoi

Două zile de mare încărcătură emoțională la Dorohoi. Am plecat cu gândul de a revedea oamenii cu care de mult nu m-am văzut, să întâlnesc oameni noi poate la fel de luminoși și talentați, să retrăiesc emoția publicului care știe să și asculte, indiferent de cine sau ce, să împărtășim povești de la ultima vedere până la prima revedere. Am regăsit oamenii din organizare, la fel de preocupați de bunăstarea fiecărui invitat în parte, am regăsit vechi prieteni preocupați parcă prea mult de câtă notorietate au ajuns să aibă, am aflat oameni care trăiesc cu Dumnezeu în suflet și cu o bucurie de a cânta, așa cum nu am mai întâlnit de mult. Am pariat că festivalul bucuriei de la Dorohoi va fi altcumva decât celelalte și am căutat timp de două zile să mă alătur firii omenești neprinsă de orgolii și neîmpliniri. Am întâlnit un om care poartă nume de poet, Andrei Maftei. M-am bucurat să îl aud vorbind, calm, muzical și foarte sigur că vorbele sale vor umple sufletele celor prezenți, dar mai ales să îl aud recitând poate povestea vieții lui. La Dorohoi, tinerețea a căpătat parcă aer de maturitate, am fost atât de bucuros să-mi văd colegii mai desprinși de mirajul concursului, fiecare a urcat pe scenă pentru a demonstra publicului în primul rând că au loc și ei, au înțeles în cele din urmă că festivalul nu este altceva decât o etapă primă din tot drumul ăsta spre consacrare, că trebuie să intre în sufletele oamenilor și să cucerească publicul, nu juriul, care juriu, poate unul din cele mai obiective din ultimele concursuri la care eu am participat, a decis:


Individual
Premiul I: Mihai Boicu (Suceava)
Premiul II: Roxana Zăpârţan (Cluj-Napoca)
Premiul III: Alexandra Sidor (Cluj-Napoca)
Menţiuni: Ioan Mateiciuc (Siret), Cătălina Culbece (Piatra Neamţ), Alexandru Kvaşinschi (Dorohoi)


Grup
Premiul I: Zări (Botoşani)
Premiul II: Arhaic (Alexandria)
Premiul III: Osigan (Rep. Moldova)
Menţiuni: Ioan Mateiciuc&Mihai Boicu, Van Folk (Cluj-Napoca)

De asemenea, Sorin Poclitaru a decernat un premiu special, intitulat Premiul Ion Chichere, în memoria poetului reşiţean pe ale căror versuri au compus artişti ca Maria Gheorghiu sau Cristian Buică. Premiul Ion Chichere i-a revenit lui Ioan Mateiciuc.

Niciun comentariu: